Spring naar inhoud

Verlichting

mei 24, 2012

Opgetogen kwam de leerling bij zijn zenmeester. Ik heb alle verlichtingservaringen meegemaakt!!! ‘Vertel daar eens iets meer over’ zei de zenmeester.
‘Ik was erg haastig om op tijd te zijn voor mijn afspraak, de tijd zat me op de hielen. Mijn snelheid nam door overmacht abrupt af, ik vertraagde en begon de details uit mijn omgeving op te merken. Een zwerm vogels die met elkaar een dans opvoerden. De zonnestralen die een prachtige regenboog maakten voor een donkere dreigende lucht. Ik vertraagde nog meer, totdat ik stil stond. Ik kon niet anders dan de beheersende agenda loslaten, deze ervaring voelde als een bevrijding. Er was een moment van rust. Inzicht over onthaasting en leven van binnenuit kwamen tevoorschijn.
Ik begon weer te bewegen en raakte in een flow, alsof de verplaatsing vanzelf ging, ik liet me door de stroom meevoeren. Een gevoel van eenheid overviel mij, ik was niet meer alleen, maar werd een met alles om mij heen. We waren allen een geheel, die zich rustig maar gestaag voortbewoog. Ik stelde me open voor de mensen om me heen en leek te weten wat zij nodig hadden, een glimlach voor het moment.
‘Hoe heb je deze ervaring gekregen?’, vroeg de zenmeester. ‘Het is de verlichting van de A2’, antwoordde de leerling.

From → Uncategorized

Geef een reactie

Plaats een reactie